onsdag, januari 16, 2008

Stor upprördhet och kampvilja!

Igår medverkade jag vid Stockholms arbetarekommuns möte i Rågsved. Det var ett utav tre protestmöten som arrangerades för att dels visa vårt motstånd mot moderaternas politik och planer på att sälja allmännyttan till privata intressen, och dels för att låta hyresgästerna själva få komma till tals.
Bland de många som anslöt var upprördheten stor och frågorna ville aldrig ta slut.
Varför gör man detta?
Hur kan vi stoppa dem från att sälja min fastighet?
Vad händer med min mamma och möjligheten till att flytta till seniorlägenhet?
Vad händer med min internkötid?
Vem kommer att köpa mitt hus?
Vart skall mina barn bo som är i övre tonåren och planerar att flytta hemifrån?
Kan man inte anmäla dem till europadomstolen?
Vad händer med de protestlistor vi skickat till kristina Alvendal (m)
Varför svarar de aldrig i telefon i stadshuset?
När får vi reda på hur det blir?
Vad händer med min hyra?
Måste jag inte godkänna att jag får en ny hyresvärd?
Varför har de inte berättat detta tidigare? (Ångersam borgelig väljare?)
Det var många fler frågor som lyftes som handlade om politiken och syftet med moderaternas förslag att avyttra fastigheter över huvudet på de som berörs.
En intressant synpunkt från en utav de boende var att det faktiskt går att protestera, titta bara på Odenplan och byggstoppet av en tänkt galleria! -Varför hänger inte vi också ut röda markeringar/band för att visa våra politiker att de har fel?
Bra förslag tycker jag!
Härmed en uppmaning till alla som bor i de hus borgarna tänker slänga ut på marknaden;
SÄTT UPP NÅGOT RÖTT PÅ BALKONGEN, VISA DITT MOTSTÅND!
Denna uppmaning kan ju också följas av de som solidariserar sig med tanken om en bra allmännytta även för kommande generationer av Stockholmare...
Till sist, gå på hyresgästföreningens demontration den 21/1 klockan 18.00 utanför stockholms stadshus, låt moderaterna se att vi är många som protesterar!