onsdag, december 12, 2007

Skrapan säljs!

Nu förbereder moderaterna en utförsäljning av skatteskrapan. Det finns väl all anledning att misstänka att detta görs, inte bara av ideologiska skäl, utan också av det skälet att de verkligen hatade skatteskrapan projektet i opposition. Idag ser de inte hur bra det blivit för studenterna, eller vilket otroligt fräscht tillskott på galleria i ett helt nytt stadsutvecklingskvarter det är. Jag tror att det enda de ser är skrapan som symbol för ett otroligt framgångsrikt och framtidsinriktat socialdemokratiskt styre. De är så förblindade av tidigare framgångsrikt bostadsbyggande, stategiskt utvecklingsarbete ställt i relation till de mycket få positiva exempel de själva kan påvisa efter ett års styre, att de av den anledningen nu driver fram oansvariga och oekonomiska förslag till utförsäljning.
Det är tomt prat att de kommer att garantera studenterna att kunna få bo kvar vid en försäljning. Affärsmässigt är det en överhängande risk att det blir hyresgästerna och skattekollektivet som får pröjsa trångsyntheten!
Igår på Stockholmshems styrelsemöte förvägrades jag återigen möjligheten att få del av information inför de försäljningar som nu skall göras till privatvärdar. Inte ens under hemligstämpel är den borgerliga majoriteten beredd att involvera oss i oppositionen.
Stockholm är till salu, allting skall ut och marknaden jublar över mellandagsrean som kommit tidigt till stockholm och numera pågår året om!
Jag hoppas studenterna som bor i Skrapan protesterar! Jag hoppas Stockholmarna kommer att protestera! Och jag hoppas att borgarna ställs till svars för den politik de nu genomför, en politik som de inte pratade om i opposition eller valrörelse.
Jag avstår från att föra fram några bandyramsor!