torsdag, februari 25, 2010

Idag drar valrörelsen igång på allvar, nu gäller det vår framtid!

Mona Sahlin och Ibrahim Baylan inleder valrörelsen torsdag 25 februari på Södertörns högskola. Årets första valmöte nu idag den 25:e februari kl 11.00 på Södetörns högskola, i Huddinge, utanför Stockholm. Mötet är öppet för allmänheten. Om 2½ timme är valrörelen igång skarpt. Från idag är det fokus på att vinna väljarnas förtroende för en politik som ska ge människor jobb, hopp och framtidstro! Solidaritet och jämlikhetssträvande ska åter vara gällande i politikens utformning, utifrån människornas vardag.
Parlamenten, (stadshuset), är inte målet i sig, däremot makten över redskapen som parlamentet förfogar över.
Från nu och fram till valet så kommer jag här på bloggen skriva om vad vi socialdemokrater vill, vad motståndarna hittar på och sist men inte minst, påminna och göra upp räkningen för den borgerliga politiken. 4 års borgerligt styre har kostat, i ökade klyftor, ökat utanförskap, marginalisering av utsatta grupper och i ett samhälle som alltmer slits itu. Skillnaderna mellan de maffigt rika och de riktigt fattiga ökar.
Sjuka, arbetslösa och pensionärer har i huvudsak fått betala festen för de allt rikare. Men också vi andra, genom försämringar i trygghetssystem, neddragning inom välfärdssektorerna och stora besparingar i vården, skolan och omsorgen.
Jag vet vad jag tänker ägna min tid åt fram till valdagen och valvakan.
Skriva på bloggen, genomföra och delta på en mängd valmöten öppna för allmänheten, vara med på torgmötena som Stockholms arbetarekommun arrangerar, delta på S-föreningarnas torgmöten och aktiviteter. Och dessutom tänker jag bjuda in mina grannar i området för ett hemmahos möte i slutet av sommaren!
Med så mycket som det står på spel kommer det att bli en tuff valrörelse, vi måste bli fler som tar fighten! bjud in grannen du också, delta i partiaktiviteterna, värva nya medlemmar, lägg ett flygblad i grannens brevlåda, skriv en insändare, gör som jag berätta stolt att du är Sosse!http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article6675581.ab