tisdag, april 28, 2009

10.00 börjar kampen i Stockholms stadshus

Nä, det gäller inte makten ännu men väl om att ligga steget före! Partierna tävlar mot varandra i en spännande stegtävling som Korpen arrangerar. Det sägs att man förutom hedern vid en eventuell vinst, också kommer att få obotliga skvasår och en smula bättre kondition. Vad vet jag? Efter vår gemensamma kickoff i stadshuskorridoren så styr jag mina steg mot togmöte i Skarpnäck för att sedan knacka dörr i Älvsjö. Nu tar jag mina 60 cm kliv mot seger. För den som är sjukt intresserad av stegtävlingen kan förlja den på www.steg.se , mitt användarnamn är "Bygg Skatepark Nu!" och syftar på att det ännu inte kommit igång något byggande av skatepark på Högdalstoppen. Det får bli min motivation och mitt fokus när jag berättar om sveket mot alla Stockholms brädåkare!!!