torsdag, mars 29, 2007

Bilda bostadsrättsförening!


Jag var på informationsmöte om hur det går till och vad man bör tänka på vid ombildning. En ny kunskap var att det bara behövs 3 personer för att bilda förening. Man behöver inte ens bo i huset.
Varför skulle jag vara intresserad av slitna förortshus när det finns pärlor till objekt i centrala Stockholm.
Nu söker jag två intresserade för att bilda förening och ta över slottet. Jag har hört att det är en familj som periodvis bor där så det borde vara enkelt att få till stånd en värdering och majoritet för friköp.
Är du med?

1 Comments:

Blogger Yvonne Domeij said...

Är inte denna byggnad k-märkt? Kan vi Verkligen köpa den i Verkligheten? Kan vi i så fall låna pengar till köpet mot skyhög ränta i det bolag den borgerliga majoriteten i stadshuset rekommenderar oss? Svarar du ja på vissa och nej på andra av dessa frågor är jag självklart intresserad!
Vi skulle kunna starta rörelse och anställa långtidsarbetslösa och sjukskrivna att sköta densamma, just nu är det kanske ett guldläge i nästan fyra år, dvs om ingen regeringskris inträffar.

21/4/07 14:03  

Skicka en kommentar

<< Home