fredag, maj 22, 2009

Förtidsröstning, KLART!

Idag har jag lagt min röst på vilket parti och på vilken person jag anser skall företräda Sverige och mig i EU-parlamentet. Rösten gick till Socialdemokraterna och krysset till Börje Vestlund. Börje är en genuint intresserad och engagerad Socialdemokrat från Stockholm. Han är i grunden facklig från hotell- och restaurang. Han får min röst, både därför att jag anser att någon måste komma från Huvudstaden och representera Sverige och Socialdemokratin i EU samt att han om någon kommer att driva både de fackliga frågorna och frågorna om medborgerliga och mänskliga rättigheter konsekvent. HBT frågorna är oerhört viktiga. Det tycker jag och det tycker Börje Vestlund. Har du inte läst dagens ledare i aftonbladet, skriven av Åsa Petersen så tycker jag att du skall ta dig tiden att göra det. För några veckor sedan blev RFSL`s ordförande Sören Juvas misshandlad då han bevistade Moldavien för en prideparad. Misstanken gick mot civila poliser som försöker skrämma HBT aktivister till tystnad, samma sak i Riga och i Moskva. Det är dags, att inte bara Europas ledare, utan också dess företrädare i parlamentet, folkvalda i nationella församlingar och majoriteten av alla länders befolkning reser sig och säger, "stopp för hets och trakasserier mot hbt-personer världen över." Den kampen handlar om mänskliga fri- och rättigheter om något. För att slippa läsa vilka som röstat nej i viktiga frågor rörande HBT inför nästa val kan med lugn, stolthet och trygghet rösta på Börje redan idag. Han kommer inte svika!
Fackliga fri- och rättigheter går före företagens fria rörlighet!
Folkets väl går före storfinansen!
Leta upp ett bibliotek, typ det som jag gick på i Högdalen, och rösta du också, på Börje, fackliga rättigheter och HBT personers frigörelse från att tvingas förhålla sig till normen.