fredag, januari 09, 2009

Klockan 13.00 imorgon


Är inte svt objektivt längre? Att låta Israels ambassadör få fem min oemotsagd är sanslöst dåligt! Imorgon 13.00 går jag med Palestinagrupperna. Att mörda barn kan aldrig försvaras. Jag är fan heligt förbannad! Jag ringde redaktören för nyhetssändningen och fick prata med en assistent, bra så!, som sa att han inte hunnit ned från sändningen och som undrade om jag inte tyckte det var intressant att höra ambassadören, jo men visst, superintressant, men oemotsagd, nej tack!!! Han fick visserligen mycket bra och kritiska frågor men de besvarades aldrig seriöst. Klockan 13.00 samlas Palestinagrupperna på plattan imorgon, det har de affischerat på tunnelbanestationerna. Jag tänker vara där, både som medmänniska och som Socialdemokrat. Det som pågår är ett brott mot folkrätten, det är ingenting annat än folkmord. Man mördar inte oskyldiga, och barn. Nu står en millitär supermakt mot en isolerad befolkning, krigsstrategin fungerar inte dra er tillbaka! Skyll inte bombningarna på att Hamas gömmer sig bland folk. De är folkvalda och Israeliska militärer borde ha bättre kompetens än att bomba blint och brett.
Det finns inga ursäkter, eller rättfärdiganden för att åtsidosätta folkrätten.
Fel fel fel!