onsdag, januari 14, 2009

Nu är det gjort!

Igår var det Tjugondedag Jul och Knut hade namnsdag. Då tar julen slut och granen skall ut. Nu ligger den avklädd, avgrenad, och styckad i vedlåren väntandes på att få komma in i Roslagsspisvärmen och ge lite mer glädje och värme.
Till dig min kära gran!
Du kom från Nynäs med andra granar,
jag hittade dig i Högdalens centrum, vid kyrkan,
där prästerna för helvetet varnar.
250 spänn en bra och billig affär, om det kanske inte vore för växthuseffekten,
och vår tunna atmosfär.
Hoppas inte golfströmmen stannar och värmen alltmer nu uppflammar, om detta till alla bloggvänner nu jag spammar.
Kära gran du säkert önskade du vore en tall,
men nu är din saga som levande träd all!
Hoppas jag i granhimlen blir förlåten, när jag snart eldar upp din rest med all
den andra eldbara bråten.
Ser du fjärilar en nyårsmorgon,
då skall du inte tro det är vår!
Adjö kära julgran,
jag fäller en sista tår...