onsdag, januari 10, 2007

Verkliga verkligheten speglad mot den förväntade...


Idag gör verkligenverkligheten en liten reflektion över reklam och förplanerade informations insatser. Det spelar nämligen ingen roll att växthuseffekten och rekordvärmen är över oss. I reklamens värld får den ouppmärksamme ändå sitt av stämmning o vita snötäckta vidder! Det är nämligen januari månad och enligt all kunskap och erfarenhet oftast jävligt kallt och snökaos i stan. Nu är det emellertid inte så i den verkliga verkligheten. Men, slår jag på tv´n så möts jag av ständiga återkommande reklaminslag med pudersnö och andra vintriga tillbehör. I reklamblad syns lekande barn i pulkabacken, i almanackorna är det likt fotot ovan, landsbygd i snötäcke! Så egentligen, vad spelar det för roll att värmen går upp ett par grader, skåne läggs under vatten och Stockholm blir den nya rivieran. Snö är ändå blött och kallt i otäck förening, jag tycker den gör sig bäst på tv eller möjligtvis internet ändå!
Härmed är du utsatt för en virituell mulning!!!
Spring och ducka..... eller tryck ctrl+Alt+Delete......

1 Comments:

Blogger VerkligenVerkligheten said...

Egentligen skall man ju inte kanske kommentera sig själv men...
Om verkligheten förändras så måste människan ändå anpassa sig i den nya mijön.
Så, här är mitt bidrag!

Vi ser det töar, vi ser det töar det var ju roligt haha o ingen vinter o ingen vinter i år heller hurra. Jag slänger skidorna bort o bryter var stav så kan jag sola så länge vår solfan finns kvar........

Hmmmm.
/Leif

10/1/07 14:43  

Skicka en kommentar

<< Home