torsdag, juni 28, 2007

Tillbaka i stadshuset.


Efter drygt två timmars tur genom centrala staden och Gamla stan är jag nu tillbaka med en mängd intryck. Förutom skadegörelse, klotter och allmän nedskräpning så finns det ytterligare att kommentera i stadsmiljön. Nu skall jag samla mina intryck. Imorgon kommer jag lista några enkla åtgärder för att förhoppningsvis komma tillrätta med den totala skadegörelse som jag sett idag. Från mitt tjänsterum ser jag den stolt vajande S:t Erik, bakom upp till vänster på bilden syns ett nedklottrat el-skåp. En dag som andra i ett nedklottrat Stockholm. Om du har tid och är intresserad, titta på de andra 34 bilderna från ett Stockholm som det politiska högeralliansstyret utlovat skall saneras inom 24 timmar. Vi ses på bloggen imorgon. Jag måste erkänna att jag är ganska upprörd, (och öm i fötterna).